Пошук
Анонс подій
16.12.2017
17.12.2017
19.12.2017
день - Участь в обласній виставці писанкарства «Різдвяна писанка» Участь в обласній виставці писанкарства «Різдвяна писанка» Організатор:Директор БДЮТ Ліненко Л.В. Час проведення:19.12.2017 (протягом дня) Місце проведення:На базі Харківський обласний Палац дитячої та юнацької творчості»
10:00 - Відкриття інклюзивної групи для дітей з особливими освітніми потребами Відкриття інклюзивної групи для дітей з особливими освітніми потребами Організатор:Відділ освіти Час проведення:19.12.2017 10:00 Місце проведення:Глушківський ДНЗ (я-с) «Берізка»
Докладніше
Посилання
Національна дитяча гаряча лінія
Національна гаряча лінія
Салтівська ОДПІ інформує

Поділитися новиною:

Салтівська ОДПІ інформує

У рамках Робочого плану між Державною фіскальною службою України та Офісом технічної допомоги Казначейства США з питань надання технічної допомоги у сфері боротьби з корупцією ДФС на 2017 рік 24 квітня 2017 року відбулось обговорення запровадження навчального семінару з Правил етичної поведінки та запобігання корупції в органах ДФС.

У ДФС обговорили навчальний семінар з вивчення Правил етичної поведінки та запобігання корупції в службі

У рамках Робочого плану між Державною фіскальною службою України та Офісом технічної допомоги Казначейства США з питань надання технічної допомоги у сфері боротьби з корупцією ДФС на 2017 рік 24 квітня 2017 року відбулось обговорення запровадження навчального семінару з Правил етичної поведінки та запобігання корупції в органах ДФС.

Презентацію пілотного проекту навчального семінару для співробітників центрального апарату ДФС провели радник Офісу технічної допомоги Роберт Кортезі та заступник начальника Головного управління внутрішньої безпеки ДФС Сергій Мартинов.

Під час заходу висвітлювались основні питання дотримання вимог антикорупційного законодавства України, профілактики та попередження корупційних проявів та правопорушень серед працівників ДФС, обговорювалися законодавчі змін у сфері запобігання і протидії корупції та міжнародний досвід. Учасники зазначили доцільним проведення у подальшому таких семінарів з питань протидії корупції для працівників апарату ДФС та її територіальних органів.

 

Міжрегіональною митницею ДФС затримано товари народного вжитку вартістю 8,3 млн. грн.

У ході проведення контрольних заходів співробітниками Міжрегіональної митниці ДФС у взаємодії з працівниками Чернівецької митниці ДФС у пункті пропуску «Порубне-Сірет» Чернівецької митниці за результатами проведення аналітично-пошукової роботи та вивчення ризикових операцій було прийнято рішення про проведення митного огляду двох транспортних засобів з вантажем, що прямував з Болгарії до Білорусі.

Згідно з документами, до митного контролю було заявлено товар «барвники, штучна шкіра, тканина, нитки, килимки з полотна, рушники, зразки тканин, ручки металеві» вагою 16,8 тис. кг, вартістю близько 28 тис. дол. США та «полотна трикотажні» вагою 21,4 тис. кг, вартістю понад 37 тис. дол. США.

Зазначені товари підлягають обов’язковому декларуванню у разі їх переміщення через митний кордон України на умовах Конвенції МДП, статтею 36 якої встановлено відповідальність за порушення положень цієї Конвенції. Проте, під час вивчення поданих до митного контролю документів виявлено ознаки їх підробки – підпис та зображення печатки на документах зроблено за допомогою копіювально-печатного обладнання. Також виявлено ще один пакет документів на вантаж «полотна трикотажні», згідно з якими вартість товару становить 129 тис. дол. США, тобто вартість товару занижена у 3,5 рази. За таких обставин перевізником вчинено дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання як підстави для їх переміщення документів з ознаками підробки, що містять неправдиві дані.

 

Громадянин України намагався незаконно ввезти в країну набої до гладкоствольної зброї

Через міжнародний пункт пропуску «Тиса» Закарпатської митниці рейсовим автобусом марки «Neoplan» під керуванням громадянина України поверталися наші громадяни, які для проходження митного контролю обрали смугу «червоний коридор».

Під час проведення митного контролю транспортного засобу та багажу спільною групою працівників Міжрегіональної митниці ДФС та Закарпатської митниці ДФС було виявлено не вказані в митній декларації водія та не заявлені при усному опитуванні 52 набої до гладко ствольної зброї калібром 12/70 мм невідомого виробника.

Набої знаходились серед речей в одному із відправлень, що переміщувалися у несупроводжуваному багажі.

За даним фактом направлено повідомлення до Управління національної поліції в Закарпатській області та складено протокол про порушення митних правил за статтею 272 Митного кодексу України. Відповідно до п. 12.14. Наказу МВС України від 21 серпня 1998 року № 622 «Про затвердження Інструкції про порядок виготовлення, придбання, зберігання, обліку, перевезення та використання вогнепальної, пневматичної, холодної і охолощеної зброї, пристроїв вітчизняного виробництва для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії, та патронів до них, а також боєприпасів до зброї, основних частин зброї та вибухових матеріалів» вогнепальна мисливська зброя, основні частини зброї, бойові припаси до неї, пневматична, холодна, охолощена зброя, пристрої, патрони до них громадянами України перевозяться через митний кордон України на підставі дозволів на право перевезення зброї територією України, які видаються МВС України, ГУМВС, УМВС.

 

ДФС у березні забезпечила виконання планових показників з надходжень на 109,6%

У березні 2017 року Державною фіскальною службою України перевиконано індикативні показники Мінфіну з надходження платежів до державного бюджету (сальдо) на 109,6%. Надходження склали 56,4 млрд. грн., додатково до бюджету у березні надійшло 4,9 млрд. грн..По податкових платежах надходження склали 28,8 млрд. грн., індикативні показники Мінфіну виконано на 107,1 відс., додатково отримано 1,9 млрд. грн.

На рахунки платників відшкодовано ПДВ (грошовими коштами) у сумі 9,9 млрд., що на 3,7 млрд. грн. більше, ніж у березні 2016 року. По митних платежах надходження склали 26,5 млрд. грн., індикативні показники Мінфіну виконано на 116,3 відс., додатково отримано 3,7 млрд. грн.

До зведеного бюджету у березні 2017 року ДФС забезпечено збір у сумі 80,3 млрд. грн., що на 8,8 млрд. грн. більше березня 2016 року. У т.ч. до державного бюджету додатково надійшло (збір) 6,0 млрд. грн., до місцевих бюджетів – 2,8 млрд. гривень.

 

Митники вже виконали квітневий план надходжень

Міністерством фінансів України на квітень 2017 року були доведені індикативні показники із забезпечення митних платежів у сумі 21,3 млрд. грн. Станом на кінець квітня 2017 року митницями ДФС виконано даний показник у повному обсязі. Дострокового виконання планових показників з надходжень митних платежів вдалося досягти завдяки заходам з детінізації економіки, проведенню системної антикорупційної роботи та удосконаленню процесів адміністрування.

 

ДФС розробила програмно-інформаційний комплекс для контролю за ввезенням видавничої продукції

Державна фіскальна служба України розробила спеціальний програмно-інформаційний комплекс для забезпечення взаємодії з Державним комітетом телебачення і радіомовлення під час здійснення контролю за ввезенням видавничої продукції. Про це повідомив заступник директора Департаменту інформаційних технологій ДФС Олександр Івашкович.

За його словами, видачу дозволу на ввезення видавничої продукції або відмову в його видачі здійснюватиме Державний комітет телебачення і радіомовлення України. Відповідно до порядку, затвердженому постановою Уряду, для отримання дозволу на ввезення видавничої продукції з Росії та окупованої території України суб’єкти господарювання мають подати заяву та відповідний пакет документів, які розглядатимуться Держкомтелерадіо. «Департаментом ІТ ДФС завершено розроблення другої черги програмного забезпечення Єдиного вікна, яке реалізує можливість внесення посадовими особами контролюючих органів відомостей про дозвільні документи. На початку квітня 2017 року в фіскальній службі було проведено навчання адміністраторів Держтелерадіо, які будуть відповідальні за надання доступу користувачам цього комітету до програмно-інформаційного комплексу», - наголосив Олександр Івашкович.

На веб-порталі ДФС також розміщений навчальний відеоролик для працівників Держтелерадіо, які безпосередньо вноситимуть відомості про дозвільні документи в програмно-інформаційний комплекс. Нагадаємо, що перша черга Єдиного вікна, яка автоматизує взаємодію контролюючих органів та митниць ДФС, запрацювала з 1 серпня 2016 року.

 

Павло Дроняк: Майже в 70 відс. перевірених платників фіксується порушення нарахування заробітної плати

Протягом січня-березня 2017 року органами ДФС під час перевірок суб’єктів господарювання, які виплачували заробітну плату та інші доходи фізичним особам, в 69 відс. перевірених платників встановлено порушення податкового законодавства. Про це повідомив директор Департаменту податків і зборів з фізичних осіб ДФС Павло Дроняк. За його словами, за результатами перевірок до бюджетів донараховано понад 92 млн. грн. податку на доходи фізичних осіб, 21 млн. грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та близько 8 млн. грн. військового збору.

Завдяки вжитим заходам було виявлено 130 найманих осіб, праця яких використовувалася роботодавцем без оформлення трудових відносин. Посадовець розповів, що для виявлення несумлінних роботодавців працівники фіскальної служби задіяні у робочих групах з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення, створених за ініціативою місцевих органів виконавчої влади. Представники робочих груп оглядають виробничі, торгові приміщення юридичних та фізичних осіб, місця здійснення підприємницької діяльності та у разі виявлення порушень проводять роз’яснювальну роботу з суб’єктами господарювання. За результатами цих заходів роботодавцями додатково укладено понад 10 тис. трудових угод з найманими працівниками.

«Особлива увага приділяється вжиттю заходів контролю щодо погашення заборгованості з виплати заробітної плати. Так, за результатами індивідуальної роз’яснювальної роботи з керівниками підприємств у січні-березні цього року погашено 387 млн. грн. заборгованості із заробітної плати, що принесло державі 39,3 млн. грн. сплаченого податку на доходи фізичних осіб та 206,9 млн. грн. єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування», – зазначив Павло Дроняк.

 

На «Французькому бульварі» харків’ян закликали декларувати свої доходи

Податківці Харківщини інформують громадян та тим самим закликають їх до звітування перед державою про свої доходи, використовуючи при цьому різноманітні методи. Як правило, це приносить неабиякий результат. Значна кількість харків’ян та гостей міста проводять своє дозвілля відвідуючи торгівельно-розважальні центри. А чим привернути увагу краще, ніж відеоролик? Так, в одному з ТРЦ Харкова під романтичною назвою «Французький бульвар» на моніторах транслюється відеоролик за участі відомого українського виконавця, харків’янина Олександра Кварти «Будь патріотом! Декларуй доходи!». Олександр Кварта - співак, відомий багатьом піснею 80-х "Сеньйорита, я влюблён", з якою виступив у проекті "Україна має талант", також власними авторськими піснями. Гастролює з сольною програмою по містах України. Щиро любить свою країну, має власну патріотичну позицію та громадську свідомість. Тож артист висловлює надію, що власним прикладом публічного декларування він популяризує цей важливий процес та залучає до нього своїх земляків.

 

Керівник фіскальної служби Харківщини Микола Рибаков зустрівся зі студентами

Зустріч головного податківця регіону та студентів 3 курсу Харківського інституту фінансів пройшла в рамках проведення Кампанії декларування -2017. Для молоді була організована екскурсія в Центрі обслуговування платників Центральної ОДПІ. Під час заходу юнаки та дівчата не тільки ознайомились з роботою податківців, послугами, які платники отримують в Центрі обслуговування, але й мали можливість поспілкуватися наживо з керівником фіскальної служби регіону.

Під час невимушеної бесіди Микола Рибаков розповів гостям про сьогодення податкової служби, про нагальні задачі, які стоять перед нею, запросив після закінчення інституту працювати у фіскальному відомстві.

«Вважаю, що виховувати податкову культуру потрібно з дитинства. Щоб у дорослому житті вже було розуміння того, для чого потрібно сплачувати податки, на які потреби вони йдуть, важливість цього процесу. Адже саме вам, молодим, розумним, освіченим, з новим поглядом, розбудовувати нашу країну», - відзначив Микола Рибаков. Також під час ознайомчої екскурсії в рамках Кампанії декларування -2017, відбулась презентація відеороліку українського виконавця, харків’янина Олександра Кварти «Будь патріотом! Декларуй доходи!». А в якості спеціального гостя співак був присутній особисто. Відомий своєю громадянською позицією, Олександр поділився з молоддю своїм баченням патріотизму та любові до Батьківщини.

 

Увага! Змінено суми добових для бюджетних установ

Головне управління ДФС у Харківській області інформує, що постановою Кабміну від 05.04.2017р. №241 внесені зміни в додаток 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 р. № 98 «Про суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, що направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, які повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів». Зокрема, з 19 квітня поточного року сума добових витрат для державних службовців, а також інших осіб, які направляються у відрядження підприємствами, установами й організаціями, що повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів, установлена в розмірі 60 грн., а гранична сума витрат на найм житлового приміщення за добу в межах України збільшена з 250 грн. до 600 грн.

 

Електронний реєстр відшкодування ПДВ: удосконалення триває

Роботу е-реєстру відшкодування ПДВ постійно покращують, уже налагоджено вивантаження (збереження) даних у повному обсязі ( в тому числі у формі відкритих даних).

За повідомленням прес-служби Мінфіну, електронний Реєстр відшкодування ПДВ та форум для зворотного зв’язку з користувачами працюють у звичайному режимі.

Платники та будь-які зацікавлені сторони можуть моніторити інформацію щодо заявок на відшкодування та висловлювати побажання або ставити запитання щодо роботи Реєстру на форумі. Наразі від ДФС передано до Реєстру заяви, подані з 10 до 20 квітня 2017 р.

 

Підсумований облік робочого часу: що з доплатою до мінімалки?

При підсумованому обліку робочого часу розпорядок робочого дня і графіки змінності мають бути побудовані таким чином, щоб робочий час, який зобов’язані відпрацювати працівники за обліковий період, установлений у колективному договорі, відповідав установленій законодавством нормі робочих годин, що припадає на цей період.

У кінці кожного місяця провадиться нарахування працівникам належної їм заробітної плати згідно з діючими умовами оплати праці: нарахування окладів, доплат і надбавок, у тому числі за роботу в нічний час, у святкові та неробочі дні тощо, а по закінченню облікового періоду (півріччя), у випадку наявності надурочних годин, здійснюється оплата надурочної роботи. Водночас якщо працівник відпрацював усі робочі години, встановлені йому графіком виходу на роботу (графіком змін), то йому мають нараховувати оклад, встановлений йому в трудовому договорі (штатному розписі), провести за необхідності доплату до розміру мінімальної заробітної плати та врахувати, що доплата за нічну роботу розраховується із встановленого працівнику окладу, проте нараховується понад розмір мінімальної заробітної плати.

У разі коли працівник протягом місяця перебував у відпустці без збереження заробітної плати, щорічній відпустці, на лікарняному, не з’явився на роботі з нез’ясованих причин тощо, то заробітна плата йому нараховується пропорційно до відпрацьованого ним часу згідно із встановленим графіком виходів (змін).

У кінці облікового періоду працівникові нараховують заробітну плату не нижче розміру мінімальної заробітної плати та проводять оплату надурочних годин у подвійному розмірі понад розмір мінімальної заробітної плати.

 

Затверджено Положення про Держекоінспекцію

Постановою від 19.04.2017 р. № 275 Кабмін затвердив Положення про Державну екологічну інспекцію України. Держекоінспекція є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабміном через Міністра екології та природних ресурсів; реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Серед основних завдань Держекоінспекції, зокрема, є:

▪ реалізація державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів;

▪ здійснення у межах повноважень, передбачених законом, державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства, зокрема, щодо охорони земель, надр; екологічної та радіаційної безпеки; охорони і використання територій та об'єктів природно-заповідного фонду; охорони, захисту, використання і відтворення лісів тощо;

▪ внесення на розгляд Міністра екології та природних ресурсів пропозицій щодо забезпечення формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

 

Які підвищення чекають українців з травня?

З 1 травня українцям перерахують пенсії та прив’язані до прожиткового мінімуму виплати.

Починаючи з наступного місяця прожитковий мінімум підвищать на 80 грн, він становитиме 1 624 грн. Як визнають у Мінсоцполітики, реальний прожитковий мінімум для українця майже вдвічі вищий. Але для його збільшення до реального рівня цін у держави немає грошей.

Від прожиткового мінімуму і доходу сім’ї залежить розмір пенсії за втрати годувальника і допомоги малозабезпеченим. Тому тут теж відбудуться зміни у бік збільшення. Скажімо, після першого травня прожитковий мінімум для дитини до 18 років збільшать до 1 777 грн.

Нагадаємо, що у разі смерті одного з батьків одинока мати або батько мають право на щомісячну пенсію на дитину до 18 років (для студентів — до 23 років). Так, від прожиткового мінімуму на дитину забирають середньомісячний дохід сім’ї на одну людину. Різницю одинокому батьку виплачують щомісяця.

З приводу допомоги малозабезпеченим: незаможною вважається родина, якщо її сукупний дохід менше прожиткового мінімуму на сім’ю. При цьому держава гарантує, що такі сім’ї отримуватимуть щонайменше — прожитковий мінімум, тому різницю між доходом сім’ї та мінімалкою компенсують допомогою.

Підвищення чекає й на українських пенсіонерів, якщо сьогодні вони отримують не менше 1 247 грн., у травні ця цифра становитиме 1 312 грн.

 

Інспектори праці перевірятимуть без попереджень і в будь-який час

Держпраці оприлюднено доопрацьований проект постанови КМУ «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Цим документом пропонується затвердити:

Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю;

Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю;

Методичні рекомендації щодо забезпечення здійснення виконавчими органами міських рад міст обласного значення, об’єднаних територіальних громад повноважень, передбачених частиною третьою статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»;

Положення про порядок видачі посадовим особам виконавчих органів міських рад міст обласного значення та сільських, селищних, міських рад об’єднаних територіальних громад посвідчень інспектора праці.

Норму, за якою інспектори праці за наявності службового посвідчення мають право безперешкодно, без попереднього повідомлення здійснювати інспекційні відвідування, у тому числі у разі проведення інспекційних відвідувань із питань виявлення неоформлених трудових відносин за наявності відповідних підстав, самостійно безперешкодно, без попереднього повідомлення та в будь-яку годину доби проходити до будь-яких виробничих, службових, адміністративних приміщень об’єкта відвідування, у яких використовується наймана праця, залишено у проекті цього документа.

 

Відносини у сфері фінансового лізингу впорядкують новим законом

У Верховній Раді зареєстровано законопроект № 6395 «Проект Закону про фінансовий лізинг», який визначає загальні правові та організаційні засади фінансового лізингу в Україні відповідно до міжнародно-правових стандартів у цій сфері.

Необхідність прийняття зазначеного документа полягає в тому, що на сьогодні законодавство, яке регулює відносини фінансового лізингу, вимагає комплексного, а не точкового оновлення.

Метою законопроекту є захист прав та законних інтересів лізингоодержувачів, лізингодавців і лізингових посередників, створення належного конкурентного середовища на ринках фінансових послуг та підвищення довіри до нього, забезпечення сприятливих умов для розвитку економіки України, гармонізація законодавства України із законодавством Європейського Союзу та міжнародними стандартами.

Детальніше на http://www.visnuk.com.ua/uk/news/100004749-vidnosini-u-sferi-finansovogo-lizingu-vporyadkuyut-novim-zakonom

 

Питання відчуження сільськогосподарських земель майже вирішено

Законопроект, яким буде введено обіг земель сільськогосподарського призначення, перебуває на завершальній стадії доопрацювання у Держгеокадастрі. За прогнозами його опублікують протягом двох місяців на сайті Мінагрополітики, а до 1 липня винесуть на розгляд Уряду.

Законопроект передбачає, що землю зможуть придбати держава, територіальні громади та громадяни України. При чому будуть врегульовані не тільки питання купівлі-продажу земель, а й обміну, успадкування та міни ділянок. Серед іншого, пропонується обмеження на володіння одним громадянином ділянки понад 200 га. Також буде введено державне мито в розмірі 50 % від нормативної грошової оцінки землі, яке сплачуватиметься у разі якщо ділянка буде відчужена протягом трьох років з моменту купівлі.

Документ міститиме вимогу щодо продажу земель державної та комунальної власності виключно через електронні торги. Але чи купувати землю з рук на підставі договорів купівлі-продажу, чи брати участь в торгах — вирішуватимуть самі громадяни.

 

Декларувати доходи і витрати зобов’яжуть усіх українців

Кабінет Міністрів планує до кінця 2017 р. розробити законопроект про запровадження загального декларування доходів і витрат фізичних осіб та податкового контролю за відповідністю доходів і витрат громадян з використанням непрямих методів.

Про це йдеться в плані пріоритетних дій уряду на 2017 р., затвердженому постановою Кабміну.

Зокрема, законопроект передбачатиме запровадження автоматизованої системи моніторингу відповідності витрат фізичних осіб отриманим доходам.

Відповідальними за виконання визначено Мінфін, ДФС, Національний банк (за згодою), Національне агентство з питань запобігання корупції, Національне антикорупційне бюро (за згодою), Мінсоцполітики.

Нагадаємо, система електронного декларування активів запрацювала торік. Суб'єктами декларування стали в обов’язковому порядку особи, які займають відповідальне та особливо відповідальне становище. Введення системи електронного декларування активів чиновників було вимогою всіх основних міжнародних партнерів України, серед яких: МВФ, Світовий банк, ЄБРР, ЄС і США.

 

Дотації аграріям виплатять за рахунок конфіскованих коштів

Кабінет Міністрів України постановою від 19.04.2017 р. № 272 затвердив порядок розподілу в 2017 р. конфіскованих коштів. Згідно з прийнятим рішенням 2,5 млрд грн (або 22 % від загального обсягу спецконфіскату) надходять до спецфонду для бюджетної програми підтримки аграріїв. Таким чином, бюджетна дотація буде виплачена у повному обсязі відповідно до заявлених цифр.

«Суттєва частина підтримки за новою програмою щодо виплати дотацій — це питання спецфонду. Сьогодні ми вже можемо говорити, що це питання вирішено. Уряд прийняв рішення, за яким спецфонд наповнений. Усі цифри, які ми декларували щодо держпідтримки на 2017 р., це вже існуючі кошти»,— повідомив Міністр аграрної політики та продовольства Тарас Кутовий.

Згідно з прийнятим Порядком розподілу Державним бюджетом на 2017 р. передбачено доходи від спецконфіскату загальним обсягом 11 579 млн грн, з яких Мінагрополітики — 22,2 %, або 2 579 млн грн.

«На сьогодні спецфонд наповнений грошима відповідно до прийнятих рішень. Тому питання квазіакумуляції, яке було найбільш болюче в плані наповнення, вже закрите. Аграрії отримають дотації у повному обсязі»,— прокоментував Тарас Кутовий. Також Міністр нагадав, що за новою програмою вже відпрацьовано перший місяць і розподілено 79 млн грн.

 

Компенсація від енергопостачальників: як оподатковується?

Відносини, пов’язані з постачанням електричної енергії відповідно до загальних та гарантованих стандартів якості, захистом прав споживачів та наданням енергопостачальником або електророзподільним підприємством компенсації за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг з електропостачання споживачам, визначено Порядком забезпечення стандартів якості надання послуг з електропостачання, затвердженим постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 18.10.2016 р. № 1841.

Компенсація за недотримання гарантованих стандартів якості надання послуг з електропостачання — це грошова сума, що надається споживачу в разі недотримання енергопостачальником або електророзподільним підприємством гарантованих стандартів якості надання послуг з електропостачання у розмірах, установлених зазначеним Порядком.

Враховуючи викладене, грошова сума у вигляді компенсації, що нараховується (надається, сплачується) енергопостачальниками або електророзподільними підприємствами споживачам (фізичним особам) у разі недотримання такими підприємствами гарантованих стандартів якості надання послуг з електропостачання, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платників податку як інші доходи і оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором на загальних підставах.

 

Систему гарантування вкладів фізосіб планують покращити

У Верховній Раді зареєстровано проект Закону «Про систему обов'язкового державного страхування вкладів фізичних осіб».

Документ розроблено в зв'язку із необхідністю підвищення захищеності банківських установ та їхніх клієнтів у кризових умовах та нагальною потребою у законодавчому вдосконаленні відносин щодо державного гарантування вкладів, здійснення процедур тимчасової адміністрації та ліквідації банківських установ.

Згідно із законопроектом планується підвищення розміру гарантованого відшкодування вкладів, а також запровадження нової системи відшкодування, за якою залежно від розміру вкладу гарантується певний його відсоток, а деякі вклади відшкодовуються у повному обсязі незалежно від розміру.

Проект Закону пропонує закріпити норму, відповідно до якої сума граничного розміру відшкодування не може перевищувати 3млн грн. При цьому сума граничного розміру відшкодування коштів за вкладами дорівнює:

100 % вкладу — для вкладів, які не перевищують 1млн грн;

90 % вкладу — для вкладів, які не перевищують 1,5 млн грн;

75 % вкладу, але не більше 3 млн грн — для вкладів, які перевищують 1,5 млн грн.

Детальніше на http://www.visnuk.com.ua/uk/news/100004755-sistemu-garantuvannya-vkladiv-fizosib-planuyut-pokraschiti

 

Планують повернути пенсії держслужбовцям — інвалідам ІІІ групи

Народні депутати вважають дискримінаційним підхід, за яким пенсії отримують тільки працюючі на держслужбі інваліди І та ІІ груп. Тому пропонують повернути право на отримання пенсії працюючим на державній службі інвалідам ІІІ групи з метою впровадження справедливої соціальної політики. Відповідний законопроект було зареєстровано у Верховній Раді 21.04.2017 р. за № 6404.

Цим проектом запропоновано внесення змін до законів України «Про пенсійне забезпечення», «Про державну службу» та «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».

Проект Закону передбачає відновлення норми, якою було тимчасово припинено виплату пенсії/щомісячного довічного грошового утримання, особам (крім інвалідів I та II груп, інвалідів війни III групи та учасників бойових дій, осіб, на яких поширюється дія п.1 ст. 10 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»), які працюють на посадах (роботах) та за умовами, передбачених законами України «Про статус народного депутата України», «Про державну службу», «Про прокуратуру», «Про судоустрій і статус суддів», зокрема працюючим інвалідам ІІІ групи. У разі схвалення документ набере чинності з 1 липня 2017 р.

 

Звіт про контрольовані операції: ДФС повторно оприлюднено проект змін

ДФС України повторно оприлюднила на своєму веб-сайті проект наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до форми та Порядку складання Звіту про контрольовані операції».

Як відомо, цей проект розроблено згідно з пп. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 Податкового кодексу України з метою приведення нормативних актів у відповідність до Закону України від 21.12.2016 р. № 1797-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні». Деталі на http://www.visnuk.com.ua/uk/news/100004765-zvit-pro-kontrolovani-operatsiyi-dfs-povtorno-oprilyudneno-proekt-zmin

 

Українці на крок ближче до безвізу

Комітет постійних представників ЄС (COREPER) 26 квітня затвердив надання безвізового режиму для України. Наступним кроком має стати затвердження українського безвізу Радою ЄС. Очікується, що це відбудеться орієнтовно 11 травня.

Після цього буде підписано і опубліковано рішення в Офіційному журналі ЄС. Безвіз фактично набуде чинності через 20 днів після публікації — орієнтовно 11 червня.

Нагадаємо, 6 квітня 2017 р. Європейський парламент проголосував за надання безвізового режиму з ЄС для громадян України.

 

Кошти за зекономлені субсидії обіцяють виплатити до 1 вересня

Громадяни, які за результатами опалювального сезону зекономили житлові субсидії на газ і електроенергію, повинні отримати грошову компенсацію до 1 вересня 2017 р. Про таке рішення, прийняте Кабінетом Міністрів України, нагадав Віце-прем’єр-міністр України Павло Розенко під час засідання Уряду.

А до 1 червня підприємства — надавачі послуг зобов’язані сформувати списки людей, що мають економію відповідних енергоресурсів, і передати ці списки до управлінь соцзахисту населення. За словами Віце-прем’єр-міністра, необхідні ресурси для цього у державному бюджеті України є.

 

Останні дні триває кампанія декларування доходів громадян

Увага! Салтівська ОДПІ нагадує, що 03.05.2017 р. — останній день подання податкової декларації про майновий стан і доходи отримані громадянами за 2016 рік.

 

Кабміном України прийнято механізм виявлення неоформлених працівників

26.04.2017 р. Кабінетом Міністрів України прийнято постанову «Деякі питання реалізації ст. 259 Кодексу законів про працю України та ст. 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».

Мета акта — забезпечення виконання положень ст. 259 КЗпП, Конвенції МОП № 81 «Про інспекцію праці у промисловості й торгівлі», а також забезпечення реалізації делегованих органам місцевого самоврядування повноважень у сфері праці. Рішенням Уряду врегульовується механізм державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю. Зокрема, запроваджуються нові підходи у відносинах держави та бізнесу, згідно з якими головними пріоритетами інспекторів праці визначені профілактична робота та консультування роботодавців. Так передбачено, що роботодавці можуть ініціювати проведення державними інспекторами регулярних інформаційно-роз’яснювальних кампаній щодо найбільш ефективних способів дотримання норм законодавства про працю, захисту і поновлення трудових прав працівників.

Запроваджується також можливість проведення за бажанням роботодавця так званого аудиту трудового законодавства, а заходи впливу застосовуватимуться лише у випадку, якщо роботодавець відмовляється усувати порушення законодавства про працю.

Водночас ухваленою постановою визначено механізм виявлення неоформлених працівників, що є черговим кроком Уряду в боротьбі за легалізацію доходів громадян та недобросовісних підприємців.

 

Як здійснюватиметься контроль за ввезенням видавничої продукції

ДФС України розробила спеціальний програмно-інформаційний комплекс для забезпечення взаємодії з Державним комітетом телебачення і радіомовлення під час здійснення контролю за ввезенням видавничої продукції. Видачу дозволу на ввезення видавничої продукції або відмову в його видачі здійснюватиме Державний комітет телебачення і радіомовлення України. Відповідно до порядку, затвердженого постановою Уряду, для отримання дозволу на ввезення видавничої продукції з Росії та окупованої території України суб’єкти господарювання мають подати заяву та відповідний пакет документів, які розглядатимуться Держкомтелерадіо.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.2017 р. № 262 «Деякі питання видачі (відмови у видачі, анулювання) дозволу на ввезення видавничої продукції, що має походження або виготовлена та/або ввозиться з території держави-агресора, тимчасово окупованої території України», ДФС необхідно було розробити спеціальний програмно-інформаційний комплекс для забезпечення взаємодії Державного комітету телебачення і радіомовлення та Державної фіскальної служби під час здійснення контролю за ввезенням видавничої продукції відповідно до Порядку, затвердженого цією постановою.

 

Положення про акцизні марки буде доповнено

ДФС оприлюднено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів».

Проект розроблено з метою приведення нормативно-правових актів КМУ у відповідність до Закону України від 21.12.2016 р. № 1797-ХIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні», Закону України від 20.12.2016 р. № 1791-VIII «Про внесення до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році», якими вдосконалено особливості продажу акцизних марок виробникам/імпортерам алкогольних напоїв і тютюнових виробів, адміністрування акцизного податку.

Поставленої мети буде досягнуто внесенням змін до пунктів 7, 10 та 14 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постановою КМУ від 27.12.2010 № 1251. Детальніше на http://www.visnuk.com.ua/uk/news/100004772-polozhennya-pro-aktsizni-marki-bude-dopovneno

 

Дивіденди у формі № 1 ДФ: звітуємо правильно

10.05.2017 р. — останній день подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за I квартал (форма № 1ДФ).

Ставку податку на доходи фізичних осіб для доходів у вигляді дивідендів по акціях та/або інвестиційних сертифікатах, корпоративних правах, нарахованих нерезидентами, інститутами спільного інвестування та суб’єктами господарювання, які не є платниками податку на прибуток, встановлено у розмірі 9 % (Закон України від 23.03.2017 р. № 1989-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо уточнення деяких положень та усунення суперечностей, що виникли при прийнятті Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні»», який набрав чинності 15.04.2017 р. При цьому положення зазначеного Закону застосовуються до податкових періодів починаючи з 01.01.2017 р.)

Результати перерахунку, по нарахованих доходах у вигляді дивідендів, відображаються у формі № 1ДФ того періоду, в якому було проведено перерахунок сум податку. Уточнююча форма у цьому випадку не подається.

 

Оновлено декларації платників єдиного податку

У Мін’юсті Україні 10.04.2017 р. за № 478/30346 зареєстровано наказ Мінфіну України від 17.03.2017 р. № 369, яким внесено зміни до форм податкових декларацій для платників, які застосовують спрощену систему оподаткування, зареєстрованих власним наказом від 19.06.2015 р. № 578:

Декларація для фізичних осіб — підприємців

Декларація для юридичних осіб третьої групи

Декларація для платників четвертої групи

Також внесено зміни до визначення суми пені, що нараховується платником самостійно. Так, нарахування пені здійснюватиметься відповідно до пп.129.1.3 п. 129.1 та абзацу другого п. 129.4 ст. 129 Податкового кодексу (див. зміни для юридичної особи третьої групи).

Крім цього, у відомостях про наявність земельних ділянок, дату укладання документів, які засвідчують/підтверджують право власності та/або користування земельними ділянками (право користування, у т. ч. на умовах оренди) зазначати потрібно буде не тільки у форматі місяць та рік, а ще й день укладення таких документів. Такі самі правила стосуються заповнення дати державної реєстрації земельних ділянок.

Наказ набирає чинності з дня опублікування. Детальніше на http://www.visnuk.com.ua/uk/news/100004774-onovleno-deklaratsiyi-platnikiv-yedinogo-podatku

 

Українцям підвищать пенсії вже з травня

З 1 травня поточного року підвищено прожитковий мінімуму для осіб, які втратили працездатність, до 1 312 грн. Це визначено Законом України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» від 21.12.2016 р. № 1801.

У зв’язку зі зміною прожиткового мінімуму здійснено перерахунок пенсій. Зокрема, збільшено такі види виплат:

мінімальні розміри пенсій та доплата за понаднормовий стаж;

мінімальні пенсійні виплати;

державна соціальна допомога на догляд інвалідам війни;

підвищення ветеранам війни та членам їх сімей;

підвищення жертвам нацистських переслідувань;

пенсії за особливі заслуги перед Україною;

надбавка донорам.

Як повідомляють у Пенсійному фонді України, перерахунок зроблено в автоматичному режимі. Загалом підвищення, розмір якого індивідуальний у кожного, отримали понад 8,2 млн. пенсіонерів.

Виплата пенсій у нових розмірах забезпечена фінансовими ресурсами та буде здійснюватися з четвертого числа відповідно до встановлених дат виплати з урахуванням святкових та вихідних днів.

 

Штрафи за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних згідно з п. 198.5 ПКУ погоджено Мінфіном

Згідно зі ст. 1201 Податкового кодексу за порушення граничного строку, визначеного ст. 201 Кодексу для реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних (дал — ЄРПН), або відсутність такої реєстрації передбачено, що до платника ПДВ, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 Кодексу покладено обов'язок щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН, застосовуються штрафні санкції у визначених розмірах.

Проте штрафні санкції, передбачені цією статтею, не застосовуються у разі порушення граничного строку реєстрації податкових накладних, що не надаються отримувачу (покупцю), складені на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою.

У разі порушення платником податку граничного строку реєстрації або відсутності реєстрації в ЄРПН податкових накладних, складених при визначенні податкових зобов'язань з ПДВ відповідно до п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу до такого платника податку застосовуються штрафні санкції, визначені відповідно до ст. 1201 Кодексу, крім податкових накладних, складених відповідно до пп. «б» п. 198.5 ст. 198 Кодексу. (Деталі на http://www.visnuk.com.ua/uk/news/100004777-shtrafi-za-nesvoyechasnu-reyestratsiyu-podatkovikh-nakladnikh-zgidno-z-p-198-5-pku-pogodzheno-minfinom)

 

Коди бюджетної класифікації зазнали змін

Кабінетом Міністрів України внесено зміни у додаток до постанови від 16.02.2011 р. № 106.

Змінами, зокрема, оновлено перелік кодів бюджетної класифікації в розрізі органів, що контролюють справляння надходжень до бюджету, доповнено його новими кодами класифікації доходів бюджету та закріплено їх за відповідними державними органами. (Постанова Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 р. № 292)

 

Що треба знати про план-графік перевірок

Відповідно до п. 77.1 ст. 77 Податкового кодексу план-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки.

Таким чином, формування річного плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків здійснюватиметься у поточному році на 2018 р. та оприлюднюватиметься на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.

План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків у 2017 р. формується відповідно до Порядку формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, затвердженого наказом Мінфіну України від 02.06.2015 р. № 524. Затверджений план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків відповідно до наказу ДФС України від 28.08.2014 р. № 88 належить до переліку відомостей, що містить службову інформацію та має обмежений доступ.

Згідно з п. 77.4 ст. 77 Податкового кодексу право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом з повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки. (Лист ДФС України від 26.04.2017 р. № 10/6/99-99-14-03-01-15/ІПК)

 

Затверджено порядки здійснення перевірок інспекторами праці

Кабінетом Міністрів України затверджено:

Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю, яким визначено процедуру здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю юридичними особами (включаючи їх структурні та відокремлені підрозділи, які не є юрособами) та фізособами, які використовують найману працю;

Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю, яким визначено основні завдання та процедуру здійснення Держпраці та її територіальними органами державного нагляду за додержанням законодавства про працю. (Постанова від 26.04.2017 р. № 295)

 

Чи оплачувати період прибуття демобілізованого працівника до військкомату?

Особи, звільнені з військової служби, у п'ятиденний строк після виключення зі списків особового складу військової частини зобов'язані прибути до районних (міських) військових комісаріатів для взяття їх на військовий облік.

Для виконання обов'язків, пов'язаних із взяттям на військовий облік, вони звільняються від роботи на час, необхідний для виконання зазначених обов'язків із збереженням за ними місця роботи, займаної посади і середньої заробітної плати.

При цьому середній заробіток за такі дні нараховується з тієї самої середньої зарплати, за якою здійснювалась оплата за період військової служби. (Лист Мінсоцполітики від 31.03.2017 р. № 1008/0/101-17/285).

 

Мінекономрозвитку пропонує підвищити мінімальні ціни на алкоголь

28 квітня 2017 року Мінекономрозвитку оприлюднило проект постанови КМУ, яка встановлює нові мінімальні оптово-відпускні та роздрібні ціни на деякі з алкогольних напоїв. Як відомо, розмір мінімальних цін на алкоголь, який діє сьогодні, запроваджено у листопаді 2016 року. Водночас у 2017 році зросли ставки акцизного податку на більшість алкогольних напоїв (горілку, лікеро-горілчані вироби, коньяк, вина тощо).

Внаслідок цього до Мінекономрозвитку надійшли численні звернення учасників ринку, які наголошували, що чинні мінімальні ціни не покривають їхні операційні витрати. Внаслідок цього, на думку асоціацій виробників алкогольної продукції, послаблюється конкуренція з боку легальних виробників і збільшується частка недобросовісних виробників. Це відбувається тому, що такі компанії можуть скорочувати свої операційні витрати шляхом придбання необлікованого спирту, використання сурогатних речовин, ухилення від сплати податків, виробництва контрафактної продукції тощо.

Відтак з метою захисту споживачів від контрафактної та сурогатної продукції та зменшення частки тіньової економіки Мінекономрозвитку пропонує підвищити мінімальні ціни на алкоголь. Зокрема, збільшити:

роздрібні ціни на горілку та лікеро-горілчані вироби - на 7,64-11,3%;

віскі, ром та джин - на 3,5-4,6%;

коньяк (бренді) - на 3,4-6,1%;

вина з додаванням спирту, ігристе та вермути - на 1,7-1,8%.

Проект документа буде доступний для обговорення на сайті Мінекономрозвитку протягом 30 днів.

 

ДФС звертає увагу на помилки при оформленні касових документів

ДФС України звертає увагу, що почастішали випадки встановлення під час перевірок порушення вимог чинного законодавства в частині оформлення відповідних касових документів при оприбуткуванні або видачі готівкових коштів у касах (з кас) підприємств, а саме – відсутність підписів уповноваженої особи, особи, що отримала кошти, зарахування готівкових коштів на розрахунковий рахунок без її оприбуткування у касі підприємства тощо. Обов’язковість підписів та інші вимоги до порядку оформлення касових операцій та документів встановлені пунктом 3 Положення № 637.

Крім того, продовжують фіксуватися випадки несвоєчасного (не у день надходження) оприбуткування готівкових коштів у касовій книзі. Порядок та вимоги щодо оприбуткування та видачі готівкових коштів визначені пунктом 2 Положення. Так, згідно з підпунктом 2.6 пункту 2 Положення уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одержання готівкових коштів) та у повній сумі оприбутковуватися.

Також збільшується кількість випадків порушення порядку ведення обліку товарів, що знаходяться у продажу, при реалізації паливно-мастильних матеріалів через мережу автозаправних (автогазозаправних) станцій (пунктів), зокрема відсутність змінного звіту оператора АЗС за формою 17-НП. Обов’язковість ведення та наявність такого звіту передбачено вимогами Інструкції № 281/171/578/155.

За наведені порушення до суб’єктів господарювання передбачена відповідальність у вигляді значних сум штрафних (фінансових) санкцій (двох- та п’ятикратному розмірах). ДФС просить платників податків взяти до уваги зазначену інформацію та забезпечити дотримання вимог чинного законодавства, яке регулює питання обігу готівки та обліку товарів, які знаходяться у продажу.

 

Податковий календар на 3 травня 2017 року

Салтівська ОДПІ Головного управління ДФС у Харківській області звертає увагу, що

3 травня, середа,

останній день подання:

податкової декларації про майновий стан і доходи, отримані громадянами та фізичними особами, які провадять незалежну професійну діяльність, за 2016 рік;

звіту про суми нарахованого доходу застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску особами, які провадять незалежну професійну діяльність, за 2016 рік (форма № Д5 (річна));

останній день сплати

єдиного внеску особами, які провадять незалежну професійну діяльність, за 2016 рік.

 

Затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій

Наказом Державної фіскальної служби України (далі – ДФС) від 20.04.2017 №275 (далі – Наказ №275) затверджено новий Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій (далі – Реєстр РРО).

Оновлений Реєстр РРО містить 79 РРО, дозволених до первинної реєстрації, та 70 РРО, первинна реєстрація яких заборонена.

Також, наведено перелік із 5 РРО, виключених з Державного реєстру в 2016 – 2017 роках, експлуатація яких не дозволяється. Відповідно до п.3 Наказу №275 визнано таким, що втратив чинність, наказ ДФС від 17.02.2017 №102 «Про затвердження Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій».

Наказ №275 оприлюднено на офіційному веб-порталі ДФС 25.04.2017 за посиланням: http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/nakazi/72023.html

 

Вимоги до звернення платника податків на отримання індивідуальної податкової консультації

Салтівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що з 01.04.2017 набрала чинності нова редакція статті 52 Податкового кодексу України зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Відповідно до пункту 52.1 статті 52 «Податкова консультація» ПКУ звернення платників податків на отримання індивідуальної податкової консультації у письмовій формі повинно містити:

найменування для юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові для фізичної особи, податкову адресу, а також номер засобу зв’язку та адресу електронної пошти, якщо такі наявні;

код згідно з ЄДРПОУ (для юридичних осіб) або реєстраційний номер облікової картки платника податків (для фізичних осіб) або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті);

зазначення, в чому полягає практична необхідність отримання податкової консультації;

підпис платника податків;

дату підписання звернення.

На звернення платника податків, що не відповідає вимогам, зазначеним у цьому пункті, податкова консультація не надається, а надсилається відповідь у порядку та строки, передбачені Законом України від 02.10.1996 №393/96-ВР «Про звернення громадян» зі змінами та доповненнями.

 

Незабаром літній відпочинок: як оподатковуються путівки?

До доходу, який оподатковується ПДФО не включається вартість путівок на відпочинок, оздоровлення та лікування, у тому числі на реабілітацію інвалідів, на території України платника податку та/або його дітей віком до 18 років, які надаються йому безоплатно або із знижкою (у розмірі такої знижки) професійною спілкою, до якої зараховуються профспілкові внески платника податку - члена такої професійної спілки, створеної відповідно до законодавства України, або за рахунок коштів відповідного фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування (пп. 165.1.35 ПКУ). Тобто звільнення від ПДФО поширюється виключно на платників податків – членів профспілки, які отримують від такої профспілки путівки для власного оздоровлення та оздоровлення неповнолітніх дітей. Сімейна профспілкова путівка, надана платнику податків, до якої включається і вартість оздоровлення іншого члена сім’ї або дітей після 18 років, оподатковується ПДФО за ставкою 18% та військовим збором за ставкою 1.5 % від розміру отриманого доходу на оздоровлення таких членів сім’ї.

Вартість путівок на санаторно-курортне лікування або відпочинок, які надаються за рахунок коштів підприємств чи установ - роботодавців платникам податку - працівникам та їх неповнолітнім дітям, включається до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу таких платників як додаткове благо та оподатковується податком на доходи фізичних осіб та військовим збором на загальних підставах.

 

Про роботу ЦОП у святкові дні

Салтівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області доводить до відома платників податків графік роботи Центрів обслуговування платників у святкові та вихідні дні, а саме: 8, 9 травня 2017 року – вихідні дні.

 

Деклараційна кампанія – 2017 завершує свою ходу

Салтівська ОДПІ ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що закінчується «гаряча» пора подання декларацій про майновий стан і доходи. Обов’язок щодо звітування прописаний в Податковому кодексі України та передбачає подання декларації до 1 травня. Враховуючи, положення п.49.20 ПКУ, якщо останній день строку подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем строку вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем. Тобто, кінцевий термін, під час якого громадяни матимуть можливість виконати свій конституційний обов’язок перед державою – задекларувати доходи, отримані в 2016 році, цьогоріч переноситься на 3 травня.

Зауважимо, за неподання (несвоєчасне подання) громадянами податкової декларації про доходи чи включення до неї перекручених даних статтею 164 прим. 1 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачена адміністративна відповідальність у вигляді попередження або накладення штрафу у розмірі від трьох до восьми неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Заздалегідь висловлюємо вдячність за вчасно подану декларацію.

 

Довіряй, але перевіряй! Дізнайся більше про свого бізнес-партнера!

До уваги платників податків! На офіційному веб-порталі ДФС України працює електронний сервіс «Дізнайся більше про свого бізнес-партнера», за допомогою якого можна перевірити інформацію про надійність ділового партнера. Сервіс дає змогу встановити статус перебування окремого платника податків на обліку в органах ДФС, визначити чи є платник банкрутом, чи відсутній за визначеною в установчих документах адресою, а також дізнатися про його відповідність критеріям, які дають право на отримання автоматичного бюджетного відшкодування ПДВ.

Для того, щоб перевірити надійність ділового партнера, достатньо знати його код ЄДРПОУ або точну назву. Зазначена інформація вводиться в один із розділів системи, яка здійснює пошук у базах даних, доступних для публічного використання, та повідомляє про результати пошуку. Оновлення інформації на сайті щодо стану розрахунків платника податків з бюджетом (про наявність заборгованості) відбувається щоденно, крім вихідних та святкових днів, після проведення розрахунків зведених показників в центральній базі даних за результатами попереднього банківського дня.

Шановні платники податків, з повним переліком електронних сервісів ДФС України ви можете ознайомитися за посиланням: http://sfs.gov.ua/media-tsentr/novini/213984.html

 

При проведенні індексації заробітної плати працівників слід керуватися Законом про індексацію та Порядком № 1078

Проведення індексації здійснюється у межах фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів, бюджету Пенсійного фонду України та бюджетів інших фондів загально­обов’яз­кового державного соціального страхування на відповідний рік. Право на проведення індексації заробітної плати настає, коли індекс споживчих цін (далі — ІСЦ) перевищить поріг індексації, встановлений з січня 2016 р. у розмірі 103 %.

Індексації підлягає заробітна плата працівників у межах прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб. Частина заробітної плати, яка перевищує прожитковий мінімум, індексації не підлягає.

У разі підвищення тарифних ставок (окладів) значення індексу у місяці підвищення приймається за 1 або 100 %, тобто місяць підвищення вважається базовим і індексація в цьому місяці не проводиться, якщо сума підвищення заробітної плати (у базовому місяці враховуються всі складові заробітної плати, які не мають разового характеру) перевищить суму індексації. Починаючи з наступного за базовим місяця наростаючим підсумком розраховується індекс для проведення подальшої індексації. Якщо сума підвищення заробітної плати менше ніж сума індексації, яка складається на момент підвищення, то сума індексації у базовому місяці зменшується на суму підвищення заробітної плати. Працівникам підприємств i організацій, які перебувають на госпрозрахунку, підвищення заробітної плати у зв’язку із зростанням рівня інфляції провадиться у порядку, визначеному у колективних договорах, але не нижче норм, передбачених Законом про індексацію та Порядком № 1078.

Нарахування суми індексації та її виплата здійснюється одночасно з нарахуванням та виплатою заробітної плати за місяць, доходи за який згідно з Порядком № 1078 підлягають індексації. Заробітна плата разом із сумою індексації підлягає оподаткуванню відповідно до чинного законодавства.

 

Який розмір ЄВ застосовують роботодавці при нарахуванні заробітної плати (доходу) найманим працівникам

Роботодавці нараховують єдиний внесок на суми нарахованої заробітної плати (доходу) найманим працівникам у розмірі 22 відс. до визначеної бази нарахування єдиного внеску.

У разі якщо база нарахування єдиного внеску не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід, сума єдиного внеску розраховується як добуток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки єдиного внеску. При нарахуванні заробітної плати (доходів) фізичним особам з джерел не за основним місцем роботи ставка єдиного внеску застосовується до визначеної бази нарахування незалежно від її розміру.

 

Яким чином нараховують і сплачують ЄВ відокремлені підрозділи ЮО?

Нараховування і сплату (перерахування) єдиного внеску за відокремлені підрозділи, які не мають окремого балансу, здійснює централізовано головне підприємство – юридична особа за своїм місцезнаходженням.

У разі прийняття юридичною особою рішення про виділення відокремленого підрозділу на окремий баланс та перехід до самостійного ведення ним розрахунків із застрахованими особами, такий відокремлений підрозділ самостійно нараховує та перераховує суми єдиного внеску за своїм місцезнаходженням.

 

Який термін розгляду договору «Про визнання електронних документів»?

Термін розгляду договору «Про визнання електронних документів» з боку органів ДФС не перевищує 5 робочих днів. Нагадуємо, що квитанції мають розширення «.rpl» та відкриваються за допомогою ключа електронної печатки для юридичної особи або фізичної особи – підприємця, а у разі відсутності у фізичної особи – підприємця печатки – ключем його підпису. Інші файли, що мають розширення «.xml» не потребують розшифрування. Електронні звіти можна відправляти лише після отримання квитанції про успішне підписання договору з боку органів ДФС.

Web-адреса: kuprda.gov.ua/news/id/10253 | Переглядів: 54Дата публікації: 11:47 03.05.2017